מנכ"ל/ית של חברת טכנולוגיה המכין/ה את החברה שלו/ה לקראת הנפקה, גיוס הון משמעותי או תהליך מכירה, מתמקד/ת לעיתים קרובות במדדים פיננסים, לקוחות, שימור עובדים וצמיחה. יחס עם זאת, נכס שיש חשיבות קריטית לנהל ולהצמיח בתהליך ועשוי להשפיע באופן משמעותי על שווי החברה הוא המותג. בניית אמון במותג והצמחה של החברה כמובילה מחשבתית בתחום, יכולה להשפיע לא על הלקוחות והעובדים אלה גם על אמון המשקיעים ולכן להוביל להנפקה או גיוס הון משמעותיים יותר. בניית מותג כזה גם יכולה למשוך את תשומת ליבם של השחקנים הגדולים בשוק ולכן לבנות מסלול שיתוף פעולה או רכישה על ידי חברה אחרת.
מותג חזק יכול ליצור נאמנות לקוחות, למשוך שותפויות אסטרטגיות ולעודד עניין רב יותר של המשקיעים. זה היה המקרה של Taboola, שהנפיקה בהצלחה ב-NASDAQ ב-2021 עם שווי של כ-100 מיליון דולר. למרות שהיא קטנה יחסית לענקיות טכנולוגיה אחרות, הצלחתה של Taboola הסתמכה רבות על המותג שלה בתחום ה-Ad-Tech.
החברה השקיעה שנים במיצוב עצמה כמובילה מחשבתית בתחום המלצת תוכן מקוון. היא עשתה זאת על ידי השתתפות בדיונים בתעשייה, פרסום תובנות וביסוס המותג שלה כשם נרדף לחדשנות בפרסום native, החברה בנתה אמינות משמעותית בשוק. אמינות זו לא רק משכה לקוחות חדשים אלא גם עוררה את העניין של המשקיעים, והובילה להנפקה מוצלחת.
עבור מנכ"לים המתכוננים להנפקה, גיוס הון משמעותי או מכירה של החברה, הלקח מניסיונה של Taboola ברור: השקעה באמון מותג ומנהיגות מחשבתית יכולה להיות בעלת השפעה מהותית על הערכת השווי של החברה. בניית נרטיב שמדגיש את המומחיות שלך, את תובנות השוק ואת הערך הייחודי שאתה מביא לענף יכול להיות הגורם המבדיל שמעלה את החברה שלך מלהיות עוד סטארט-אפ טכנולוגי למוביל שוק.
מאמרים קודמים בנושא:
Comments